Officetrader 2021 - Logo wit

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we u helpen? Heeft u een brandende vraag of bent u benieuwd naar onze diensten? Wellicht staat uw vraag hieronder beantwoord! 

Wat is duurzaamheid?

Duurzaamheid gaat over hoe we leven en werken zonder onze planeet uit te putten of het welzijn van toekomstige generaties te schaden. Het draait om het vinden van de juiste balans tussen mensen, de natuur en de economie. Kort gezegd, door slimme duurzame keuzes te maken, zorgen we ervoor dat de aarde een fijne plek blijft voor onze kinderen en kleinkinderen.

Hoe gaan jullie duurzaam te werk?

Wij geven aan alle inkomend kantoormeubilair een tweede leven. Dit doen we door binnenkomende items te controleren, eventueel te  repareren of uit elkaar te halen om daarna opnieuw ingezet te worden.

Verder geven wij onze klanten een duurzaamheidscertificaat na een opkoping of ontruiming. In dit certificaat laten we zien welk meubilair op welke manier een tweede leven heeft gekregen.  Zo creëren we bewustwording bij de klant van alle mogelijkheden hoe een item opnieuw ingezet kan worden.

Hebben jullie een duurzaamheidscertificaat?

Jazeker! Het duurzaamheidscertificaat geven wij aan onze klanten na een opkoping of ontruiming. In dit certificaat laten we zien welk meubilair op welke manier een tweede leven heeft gekregen.  Zo creëren we bewustwording bij de klant van alle mogelijkheden hoe een item opnieuw ingezet kan worden.

Onze duurzame webshop

Hier bij Officetrader komt er niet alleen kantoormeubilair binnen, maar wat doen we met de rest van de items? Deze verkopen of geven we weg op onze webshop Hergebruikalles.nl Zo geven wij alle spullen een tweede leven en hoeft het niet weggegooid te worden!

Duurzaam afvoeren van de items

Door al onze projecten en het vervoeren van kantoormeubilair of andere items zijn we erg vaak onderweg. Door bijvoorbeeld de opgekochte items plaatselijk te demonteren kunnen wij veel meer vervoeren.

Wat houdt jullie '4R-methode' in?

Ons 4R-methode is een tool die wij gebruiken om gebruikt kantoormeubilair opnieuw in te zetten. 

 

Reuse

Opteer voor een bestaand product dat dezelfde functie vervult. Ga voor hergebruik in plaats van iets nieuws te kiezen.

 

Refurbish

Als het product niet hersteld kan worden, is het dan mogelijk om het te verbeteren door bepaalde onderdelen te vervangen waar nodig? Bijvoorbeeld, door een nieuw tafelblad op een oud bureau te plaatsen of een stoel opnieuw te laten bekleden.

 

Repurpose

Als een product niet langer zijn oorspronkelijke functie kan vervullen, is er misschien nog wel een nieuwe bestemming voor te bedenken! Officetrader heeft bijvoorbeeld oude tafelbladen omgetoverd tot prachtige plantenbakken. De mogelijkheden zijn eindeloos, dus laat je creativiteit de vrije loop!

 

Recycle

Als alle opties lijken vast te lopen, overweeg dan om de producten te demonteren en de verschillende materialen te scheiden. Deze materialen kunnen nog opnieuw worden gebruikt op een andere manier.

Welke diensten biedt Officetrader aan?

Officetrader biedt vele soorten diensten aan om haar klanten compleet te ontzorgen. Onze diensten bestaan uit:

  • Opkoping van kantoormeubilair
  • Bedrijfsontruimingen
  • Montage van meubilair
  • Meubeltransport
  • Bedrijfsverhuizingen

Wil je een vrijblijvende waardebepaling aanvragen of gebruik maken van één van onze diensten? Klik hier om het contactformulier in te vullen. Wij horen graag van je!

Hoe gaan jullie te werk?

Wanneer je één van onze formulieren invult nemen wij binnen 3 werkdagen contact met je op. Samen bespreken we alle details en we gaan aan de slag. Nadat het project opgeleverd en de offerte akkoord is heb je 30 dagen te tijd om te reageren op de offerte.

Gaan jullie ook te werk in België?

Officetrader bedient heel Nederland en opereert inderdaad ook in België. Heb je een mooie partij kantoormeubelen en ben je gevestigd in België? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

Ik wil mijn kantoormeubilair laten opkopen

Wil je jouw kantoormeubilair laten opkopen? Vraag een vrijblijvende waardebepaling aan of neem contact met ons op.

Nadat wij je aanbod hebben gekeken komen wij graag bij je langs voor een bezichtiging. Daarna vindt er een bieding plaats en afhankelijk van de grootte van het project neemt dit maximaal 3 dagen in beslag. Samen bespreken we de data af wanneer we bij je langskomen en gaan we aan de slag. Tijdens het aflossen van het kantoormeubilair houden wij een lijst bij met alle items zodat we later tot een correcte financiële afwikkeling over kunnen gaan.

Hoe berekenen jullie een waardebepaling?

Bij het berekenen van een waardebepaling kijken wij naar meerdere factoren. Je kan denken aan:

  • Personeel
  • Transportmiddelen
  • Kwaliteit van de meubelstukken
  • Of er eventueel items gerepareerd moeten worden d.m.v. ons 4R-methode om ze weer in een goede staat te krijgen
  • Opslag en eventuele demontage van de meubelstukken
  • Items klaarstomen om verkocht te worden
Waarom zou ik voor een ontruiming kiezen?

Krijgt je bedrijf een rebranding of gaan jullie eventueel verhuizen? Heb je daarvoor veel spullen staan waar je vanaf wilt? Dan is het een slimme keuze om Officetrader in te schakelen! Wij nemen graag alles voor je uithanden, inclusief items die niet onder de categorie kantoormeubilair vallen én leveren de locatie bezemschoon op. Vraag je bedrijfsontruiming aan!

Hoe gaan jullie bij een verhuizing te werk?

Wanneer wij je aanvraag binnen hebben gekregen krijg je binnen 3 werkdagen een vrijblijvend aanbod. We stemmen de gewenste data af en verhuizen je groot of klein bedrijf naar de gewenste locatie. De oude locatie leveren we bezemschoon op en naar wens voeren we kleine klustaken uit op de nieuwe locatie.

Hebben jullie een verhuislift?

Ja, zeker! De verhuislift is zelfs apart af te huren met medewerker die je zal helpen met het bedienen van de lift.

Leveren jullie verhuismateriaal aan?

Ja, dat doen wij zeker! Bij de inventarisatie van het project kijken wij hoeveel verhuisdozen, hondjes, afdekdoeken, verpakkingsmateriaal, speciale verhuisboxen voor de computers én mankracht je nodig heeft voor de verhuizing.

Monteren jullie ook kantoormeubilair?

Ja, zeker! Onze vakmonteurs ontzorgen u graag van het monteren van uw kantoormeubilair. Wij nemen ons eigen gereedschap mee en regelen eventueel transport voor de producten.

Doen jullie ook aan demonteren?

Ja, dat doen wij ook. Neem contact met ons op om de verdere mogelijkheden te bespreken.

Hebben jullie eigen personeel?

Ja, wij hebben een groot team van vakmensen. Al ons personeel is ook VCA veiligheid gecertificeerd.

Wat kost het om jullie personeel in te huren?

Dat verschilt per aanvraag en dienst. Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat wij voor je kunnen betekenen en wat de eventuele offerte zal worden.

Contactgegevens

Officetrader B.V.
Noordeinde 204
3341 LW Hendrik Ido Ambacht
Tel. 078-6913047
Email. info@wordpress-1113167-4422266.cloudwaysapps.com

KvK-nummer : 63507439
Btw-nummer : NL855266120B01
IBAN nummer: NL17RABO010503377

Hebben jullie vacatures?

Ja, zeker! De actuele pagina’s zijn te vinden op de speciale vacaturepagina. Houd de pagina in de gaten! Officetrader groeit en daardoor zijn er zeer regelmatig openstaande vacatures te vinden.

 

Klik hier voor de vacature website!

Vraag een montageklus aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een meubeltransport aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een bedrijfsverhuizing aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een bedrijfsontruiming aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Nieuw voetkruis

Een nieuw voetkruis onder een bureaustoel waarvan die niet meer in orde is? Dat is voor ons geen probleem. We voegen heel simpel een nieuw voetkruis toe aan de stoel om hem zo weer werkend te krijgen. Dit doen we om zo min mogelijk weg te gooien en de levensduur van stoelen te verlengen!

Wrappen

Wrapping is een uitstekende oplossing voor meubelstukken met een slechte verflaag of met simpelweg een verouderde uitstraling. Door een ouderwets tafelblad te voorzien van een frisse wrap, kan dit een wereld van verschil maken. Bovendien biedt een goede wrap ook uitstekende bescherming waardoor intensief en langdurig gebruik geen probleem is.

Verven

Er is niets leukers dan mooie meubels nóg mooier maken. Door middel van verven kunnen we meubels die nog helemaal goed werken, ook cosmetisch een upgrade geven. Een goede coating is een prachtige oplossing voor een ouderwetse kleur of een verweerde verflaag.

Opnieuw stofferen

Een veelvoorkomend probleem van stoelen die bij ons binnenkomen is de versleten stoffering. Dit betekent in ieder geval dat de vorige eigenaar de stoel erg lekker vond zitten! Wij voorzien de stoel weer van een slijtvaste bekleding (evt. in gewenste kleur) en er staat weer een prachtige stoel waar weer jaren op gewerkt kan worden.

Polijsten

Verchroomde en glimmende onderdelen op een meubelstuk hebben de neiging om na een tijdje doffer te worden. Gelukkig kunnen we er met onze expertise voor zorgen dat het meubelstuk binnen enkele momenten weer helemaal blinkt!

Stelvoetjes vervangen

Goede stelvoetjes zijn onmisbaar onder kasten, tafels en bureaus. Met een stelvoetje voorkom je dat de boel wiebelt. Als we een meubelstuk binnenkrijgen en het stelvoetje is stuk, dan vervangen we deze door een nieuwe of gebruikte uit onze uitgebreide voorraad.

Poedercoaten

Met een spuitpistool wordt een elektrostatisch geladen poeder op het te coaten, metalen oppervlak gespoten. Na het aanbrengen wordt het object verhit, waardoor het poeder smelt en een duurzame coating vormt. Het resultaat is een glanzende, kras- en corrosiebestendige afwerking waardoor het product weer een nieuwe uitstraling heeft.

Nieuw onderstel

Als het onderstel van een bureau of tafel niet in orde is, kunnen we ervoor kiezen deze (gedeeltelijk) te vervangen. We hebben een ruime voorraad met heel veel verschillende onderdelen om een onderstel weer compleet en werkend te krijgen. Als we dit hebben gedaan staat er weer een bureau of tafel dat weer 100% werkt. Daar worden we blij van!

Nieuw blad

Bureaus waarvan de kwaliteit nog fantastisch is, maar wat blijkt, het blad is niet meer goed. Dat is jammer maar daar weten we wel raad mee. We voorzien het onderstel van een nieuw blad en er staat weer een prachtig product. De oude bladen verzamelen we en worden op een andere manier hergebruikt of gerecycled. We gooien zo min mogelijk weg!

Smeren

Sommige meubels kraken, piepen en lopen aan. Weg ermee! Nou mooi niet; wij gaan er door middel van siliconenspray voor zorgen dat het meubelstuk weer helemaal gesmeerd loopt. Of het nu gaat over een bureaustoel die niet lekker meer rolt, een tafel die piept of een roldeurkast waarvan de deur niet meer lekker sluit: Wij fixen het!

Controleren

We krijgen vaak tweedehands meubilair binnen waar in principe niets mee hoeft te gebeuren omdat het er piekfijn uitziet. Toch vinden we het nodig om alles goed te checken voordat het de verkoop in gaat. Dit doen we door elk binnenkomend meubelstuk te controleren op kwaliteit, functionaliteit en uitstraling.

Nieuwe gasveer

Dat is pech; gasveer lek! Gelukkig kunnen we deze bij Officetrader makkelijk vervangen. Is alleen de gasveer lek? Dan vervangen we ook alleen de gasveer. We zorgen er daarnaast voor dat het originele mechanisme intact blijft en dat het bestaande voetkruis gewoon weer gebruikt kan worden. Nu kan de stoel weer netjes omhoog en omlaag.

Foam vervangen

Een goede stoel laat graag op zich zitten. Na jaren zitten, echter, wordt het foam in het zitvlak en/of de rugleuning vaak aangetast. Voor ons is dit geen reden om de stoel gelijk af te schrijven. Integendeel; we verwijderen de stoffering (die dan vaak ook al versleten is) van de stoel en lokaliseren de plekken waar het foam is beschadigd. Op die plekken verwijderen we het foam en voegen nieuwe toe. Vervolgens stofferen we de stoel opnieuw met een slijtvaste stoffering en staat er weer een nieuw product.

Bureaustoel wielen vervangen

Het kan zo zijn dat de wielen van binnengekomen bureaustoelen niet meer lekker rollen, of dat er zelfs een paar missen. Als we dit niet met siliconenspray gefixed krijgen, verdient de stoel nieuwe wielen. Zo kan de bureaustoel weer jaren rollen. Bureaustoel blij, wij blij! 🙂

Armsteun vervangen

Als de armsteun van een stoel defect, versleten of afgebroken is dan vervangen we deze zodat de stoel er weer jaren tegenaan kan. De meeste armsteunen komen uit onze voorraad met tweedehands onderdelen. Deze voorraad leggen we aan door onbruikbare meubelen te ontmantelen en de overgebleven onderdelen te verzamelen. Op deze manier hoeven we zo min mogelijk weg te gooien en worden de onderdelen gebruikt om de levensduur van andere meubels te verlengen.

Neem contact op

Samen circulair ondernemen? Laat ons weten wat we voor jou kunnen betekenen.

Vraag een refurbishing aan

Vraag volledig vrijblijvend een refurbishing aan. Leg ook uit wat je precies zoekt. Heb je bijvoorbeeld eigen meubilair dat je wil laten refurbishen of zoek je compleet refurbished kantoormeubilair?

Vraag een waardebepaling aan

Om een goed beeld te krijgen van het meubilair vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. Vergeet niet je foto’s toe te voegen!

Armsteun vervangen

Uitgebreide tekst over armsteun vervangen en waarom dit heel belangrijk is om te doen. Placeholder met voorbeelden en extra kennis om extra duurzaam over te komen. Uitgebreide tekst over armsteun vervangen en waarom dit heel belangrijk is om te doen. Placeholder met voorbeelden en extra kennis om extra duurzaam over te komen.

Uitgebreide tekst over armsteun vervangen en waarom dit heel belangrijk is om te doen. Placeholder met voorbeelden en extra kennis om extra duurzaam over te komen.