Algemene voorwaarden

Navigatie

Algemene Voorwaarden voor Verhuisdiensten

Algemeen

Begrippen

  • (Bedrijfs)verhuizing: iedere overeenkomst tot verhuizing, zowel intern als extern, van zaken waartoe opdracht wordt gegeven door:
  1. een rechtspersoon(bedrijf/onderneming);
  2. een (natuurlijke) persoon die een bedrijf of een zelfstandig beroep uitoefent;
  3. een (overheids)instelling.
  • Opdrachtgever/ klant: de partij die de Officetrader de opdracht geeft voor de (bedrijfs)verhuizing.
  • (Bedrijfs)verhuizer/ Officetrader: degene die zich tegenover de opdrachtgever heeft verbonden een bedrijfsverhuizing uit te voeren.
  • Verhuisovereenkomst: de overeenkomst van goederenvervoer waarbij Officetrader zich tegenover de opdrachtgever verbindt verhuisgoederen te vervoeren, hetzij uitsluitend in een gebouw of woning, hetzij uitsluitend ten dele in een gebouw of woning en ten dele over de weg, hetzij uitsluitend over de weg in de zin van artikel 8:1170 lid 1 Burgerlijk Wetboek;
  • Zaken: alle zaken die naar hun aard deel uitmaken van de inventaris van het bedrijf.
  • Verhuisprijs: de financiële vergoeding voor de (bedrijfs)verhuizing.
  1. Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en geleverde diensten van Officetrader met betrekking tot het verhuizen van kantoormeubilair.

1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien deze schriftelijk (inhoudende ook: digitaal) zijn overeengekomen.

  1. Offertes en Overeenkomsten

2.1 Alle offertes van Officetrader zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk (schriftelijk/ digitaal) anders vermeld.

2.2 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever de offerte schriftelijk/ digitaal accepteert.

2.3 Wijzigingen in de overeenkomst zijn alleen geldig als beide partijen hiermee schriftelijk/ digitaal instemmen.

2.4 In de offerte worden in ieder geval vermeld:

  • de te verrichten werkzaamheden;
  • de prijs van die werkzaamheden (inclusief BTW);
  • de wijze waarop de prijs wordt berekend;
  • het moment en de wijze van betaling;
  • dat de verhuisgoederen tijdens de verhuizing binnen Nederland zijn verzekerd tot ten minste een bedrag van € ……..;
  • voor zover bekend en indien mogelijk: de datum en het aanvangstijdstip van de verhuizing alsmede een globale aanduiding van de in redelijkheid te verwachten duur van de verhuizing;
  • dat op de te verrichten werkzaamheden deze algemene voorwaarden van toepassing zijn. Een exemplaar daarvan wordt met de offerte meegezonden of aan de opdrachtgever op andere wijze (ter hand) verstrekt;
  • de offerte wordt voorzien van een dagtekening en is onherroepelijk gedurende vijf dagen na offertedatum.
  1. Verplichtingen van Officetrader

3.1 Officetrader zal de verhuizing van kantoormeubilair uitvoeren met de nodige zorg en professionaliteit.

3.2 Officetrader is verplicht om de opdrachtgever tijdig te informeren over eventuele vertragingen of wijzigingen in de uitvoering.

3.3 Indien noodzakelijk, kan Officetrader derden inschakelen voor het uitvoeren van de verhuisdiensten.

3.4 Officetrader is voorts verplicht:

  • de te verhuizen zaken op de overeengekomen plaats en tijd in ontvangst te nemen.
  • de te verhuizen zaken op de bestemming af te leveren op de door de opdrachtgever aan te wijzen plaats en in de staat, waarin zij voor verpakking of demontage, of voor vervoer ter beschikking zijn gesteld.
  • de te verhuizen zaken te laden en te lossen.
  • een aangevangen bedrijfsverhuizing zonder vertraging te voltooien.
  • tegen vergoeding van de daaruit voortvloeiende meerkosten alle nevenwerkzaamheden te verrichten tenzij hierdoor de exploitatie van zijn bedrijf op onevenredige wijze zou worden verstoord.
  • de opdrachtgever te informeren over de wijze waarop de zaken voor het vervoer moeten worden aangeboden.
  • de opdrachtgever naar vermogen te informeren over eventueel geldende douanevoorschriften en andere voor de uitvoering van de bedrijfsverhuizing te vervullen formaliteiten.
  • het voor de (bedrijfs)verhuizing noodzakelijke emballagemateriaal ter beschikking te stellen.
  • redelijke zorg aan te wenden ten aanzien van de behandeling van de door hem ontvangen documenten en papieren, met dien verstande dat Officetrader niet gehouden is de nauwkeurigheid en de volledigheid van deze documenten en papieren te onderzoeken.
  • instructies te vragen aan de opdrachtgever, als om welke reden dan ook de uitvoering van de bedrijfsverhuizing onmogelijk is of wordt. Als bedoelde instructies ontbreken alle maatregelen te nemen die hij als zorgvuldig verhuisbedrijf mag zien als in het belang van de opdrachtgever. De hieruit voortvloeiende meerkosten zijn voor rekening van degene aan wiens zijde de reden voor verhindering is opgekomen.
  • op verzoek en ten behoeve van de opdrachtgever een afzonderlijke verzekering af te sluiten, die de risico’s dekt, waarvoor Officetrader niet aansprakelijk is. De kosten van deze verzekering zijn voor rekening van de opdrachtgever.
  • de opdrachtgever te vrijwaren voor vorderingen van anderen dan contractpartijen (derden) die het gevolg zijn van het niet nakomen van zijn verplichtingen, die voortvloeien uit deze voorwaarden. Dit geldt niet als vorderingen van derden in alle redelijkheid niet toegerekend kunnen worden aan het niet nakomen door Officetrader van zijn verplichtingen.
  1. Verplichtingen van de opdrachtgever

4.1 De opdrachtgever dient te zorgen dat het te verhuizen kantoormeubilair vrij is van persoonlijke eigendommen, tenzij anders overeengekomen.

4.2 De opdrachtgever dient alle benodigde informatie, zoals adresgegevens, toegangsinstructies en specificaties van het meubilair, tijdig te verstrekken.

4.3 Opdrachtgever is verplicht een afzonderlijke (transport)verzekering af te sluiten, die

de risico’s dekt, waarvoor de bedrijfsverhuizer niet aansprakelijk is.

4.4 De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het informeren van Officetrader over bijzonderheden met betrekking tot het meubilair, zoals schade of afwijkingen.  Dit houdt ook in:

  • tijdig alle informatie en gegevens te verstrekken, waarvan hij weet of behoort te weten dat zij voor Officetrader van belang zijn. Zij moet zich namelijk, aan de hand daarvan een juist beeld kunnen vormen van de bedrijfsverhuizing qua volume, gewicht, behandeling van de zaken, tijdsduur, toepasselijkheid van bijzondere voorschriften en benodigde veiligheidsmaatregelen. Officetrader heeft het recht om de juistheid van de verstrekte gegevens te onderzoeken.
  • Officetrader schriftelijk in te lichten over het gewicht van zeer zware zaken, zoals brandkasten en machines.
  • ervoor te zorgen dat Officetrader tijdig in het bezit is van alle gegevens en documenten over de voorgenomen (bedrijfs)verhuizing die van de opdrachtgever als gevolg van wettelijke voorschriften vereist zijn.
  • Officetrader te vrijwaren voor vorderingen van derden die het gevolg zijn van het niet nakomen van zijn/ haar verplichtingen uit deze voorwaarden.
  • ervoor te zorgen dat:
  • de te verhuizen zaken op de overeengekomen plaats en tijd aan Officetrader ter beschikking worden gesteld;
  • de Officetrader een efficiënte uitvoering van de verhuizing mogelijk wordt gemaakt.
  • de bestemmingslocatie vóór aanvang van de verhuizing goed toegankelijk is en de benodigde voorzieningen (zoals elektriciteit en liften) op zowel de vertrek- als de bestemmingslocatie beschikbaar zijn en bij de uitvoering van de bedrijfsverhuizing kunnen worden gebruikt.
  • het op de bestemming achtergebleven emballagemateriaal van Officetrader binnen de in de overeenkomst bepaalde termijn Officetrader wordt teruggezonden.
  1. Betaling

5.1 Betaling dient te worden voldaan aan Officetrader binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.

5.2 De opdrachtgever is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingstermijn. Officetrader zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de opdrachtgever de gelegenheid binnen veertien dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, is Officetrader gerechtigd de wettelijke (handels-)rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de betalingsdatum en alle door hem in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke incassokosten. De hoogte van deze buitengerechtelijke incassokosten is onderworpen aan wettelijke grenzen.

  1. Aansprakelijkheid bedrijfsverhuizer

6.1 Officetrader is alleen aansprakelijk voor schade die direct het gevolg is van opzet of grove nalatigheid.

6.2 Officetrader is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals winstderving of bedrijfsstagnatie.

6.3 De aansprakelijkheid van Officetrader is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat in het specifieke geval door de verzekeraar wordt uitgekeerd.

6.4 Opdrachtgever is, naast zijn wettelijke aansprakelijkheid op grond van de artikelen 6:170 en 6:171 BW, aansprakelijk voor de daden en nalatigheid van alle personen van wie hij zich voor de uitvoering van de bedrijfsverhuizing bedient, voor zover deze handelen in de uitoefening van hun werkzaamheden.

6.5 Als de bedrijfsverhuizer (Officetrader) zijn verplichtingen, die op hem rusten op grond van deze voorwaarden, niet nakomt, dan is de bedrijfsverhuizer voor de daarvoor ontstane schade aansprakelijk. Dit geldt niet in geval van overmacht en voor zover elders in dit artikel anders is bepaald.

6.6 De bedrijfsverhuizer kan zijn aansprakelijkheid op grond van het voorgaande lid niet ontlopen door een beroep doen op:

  1. de gebrekkigheid van het voertuig dat voor de bedrijfsverhuizing wordt gebruikt;
  2. de gebrekkigheid van het materiaal, waarvan hij gebruik maakt bij de uitvoering van de

opdracht, tenzij dit door de opdrachtgever hem ter beschikking is gesteld; onder materiaal

wordt niet verstaan een schip, een luchtvaartuig of spoorwagon, waarop de verhuisauto,

dat voor de bedrijfsverhuizing wordt gebruikt, zich bevindt;

  1. de gebrekkigheid van steunpunten benut voor de bevestiging van hijswerktuigen;
  2. enig door toedoen van derden, van wie de handelingen niet voor rekening van de

opdrachtgever komen, aan de verhuisgoederen overkomen ongeval.

6.7 Onverminderd hetgeen in 6.6 is bepaald van dit artikel is de bedrijfsverhuizer, die de op hem op grond van de bedrijfsverhuisovereenkomst rustende verplichtingen niet nakomt, desondanks niet voor de daardoor ontstane schade aansprakelijk, voor zover dit niet nakomen het gevolg is van de bijzondere risico’s verbonden aan één of meer van de volgende omstandigheden:

  1. het inpakken of uit elkaar nemen, dan wel het uitpakken of in elkaar zetten van

verhuisgoederen door de opdrachtgever of met behulp van enige persoon of enig middel

door de opdrachtgever daartoe uit eigen beweging ter beschikking gesteld;

  1. de keuze door de opdrachtgever – hoewel de bedrijfsverhuizer hem een andere

mogelijkheid aan de hand deed – van een wijze van verpakking of uitvoering van de

bedrijfsverhuisovereenkomst, die verschilt van wat voor de overeengekomen

bedrijfsverhuizing gebruikelijk is;

  1. de aanwezigheid onder de verhuisgoederen van zaken waarvoor de bedrijfsverhuizer,

indien hij op de hoogte was geweest van hun aanwezigheid en hun aard, bijzondere

maatregelen zou hebben getroffen;

  1. de aard of de staat van de verhuisgoederen zelf, die door met deze aard of staat zelf

samenhangende oorzaken zijn blootgesteld aan geheel of gedeeltelijk verlies of aan

beschadiging, zoals:

– levende dieren;

– het afsterven van planten;

– geld, geldswaardige papieren, juwelen, uit edelmetaal vervaardigde of andere

kostbare voorwerpen, tenzij de opdrachtgever hem de daar genoemde zaken

afzonderlijk en onder opgave van hoeveelheid en waarde vóór het begin der

bedrijfsverhuizing overhandigde;

– het niet of niet goed functioneren van elektrische, elektronische of mechanische

apparatuur;

– beschadiging of verlies van persoonlijke eigendommen van de medewerkers van de

opdrachtgever;

6.8 Wanneer de bedrijfsverhuizer bewijst dat, gelet op de omstandigheden van het geval, het niet nakomen van de op hem uit hoofde van deze voorwaarden rustende verplichtingen een gevolg heeft kunnen zijn van één of meer van in dit artikel genoemde bijzondere risico’s, wordt vermoed, dat het niet nakomen daaruit voortvloeit.

6.9 In geval van vertraging zoals bedoeld in deze voorwaarden is de bedrijfsverhuizer verplicht -als de rechthebbende bewijst dat daardoor schade is ontstaan- voor deze schade een nader overeen te komen vergoeding te betalen, die niet meer zal bedragen dan de verhuisprijs.

6.10 De bedrijfsverhuizer is, behalve voor zijn wettelijke aansprakelijkheid op grond van de artikelen 6 : 170 en 6 : 171 BW, ook aansprakelijk voor de daden en nalatigheid van alle personen, die hij voor de uitvoering van de bedrijfsverhuizing inzet, voor zover deze handelen in de uitoefening van hun werkzaamheden.

6.11 De bedrijfsverhuizer is niet aansprakelijk voor de handelingen en verzuimen van andere dan de in dit artikel genoemde personen, die zich ten tijde van de bedrijfsverhuizing in het bedrijfspand bevinden, als daardoor schade aan de zaken of vertraging in de uitvoering van de bedrijfsverhuizing ontstaat.

6.12 De schadevergoeding, die de bedrijfsverhuizer verschuldigd is als gevolg van het niet nakomen van de op hem op grond van deze voorwaarden rustende verplichtingen, is beperkt:

  1. in geval van een bedrijfsverhuizing uitsluitend binnen een gebouw tot een bedrag van €

10.000 per bedrijfsverhuizing;

  1. in alle andere gevallen binnen Nederland tot een bedrag van € 25.000 per wagenzending;

6.13 De opdrachtgever kan, mits de bedrijfsverhuizer hierin (schriftelijk) toestemt en tegen betaling van een overeen te komen vergoeding (o.a. premie voor de door de bedrijfsverhuizer af te sluiten verzekering), schriftelijk een waarde van de verhuisgoederen aangeven, die het maximum, vermeld in dit artikel, overschrijdt. In dat geval treedt het aangegeven bedrag in de plaats van dit maximum. Dit bedrag mag hoe dan ook niet de werkelijke waarde van de zaken overschrijden.

6.14 Als de bedrijfsverhuizer niet voldoet aan zijn verplichtingen  kan de opdrachtgever de bedrijfsverhuisovereenkomst opzeggen. Deze opzegging mag pas plaatsvinden nadat hij de bedrijfsverhuizer een uiterste termijn heeft gesteld en de bedrijfsverhuizer na afloop daarvan nog steeds niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Na opzegging is de bedrijfsverhuizer verplicht de opdrachtgever de extra kosten te vergoeden, die deze bewijst door de opzegging te hebben gemaakt. Deze vergoeding bedraagt hoe dan ook niet meer dan de overeengekomen verhuisprijs.

6.15 Als de bedrijfsverhuizer niet voldoet aan zijn verplichtingen, genoemd onder deze voorwaarden moet de bedrijfsverhuizer aan de opdrachtgever de schade vergoeden die deze bewijst te hebben geleden. Deze vergoeding bedraagt hoe dan ook niet meer dan de overeengekomen verhuisprijs.

6.16 Als de bedrijfsverhuizer niet voldoet aan zijn verplichting, genoemd onder deze voorwaarden dan is de bedrijfsverhuizer op dezelfde voet als een opdrachtnemer (artikel 7:400 e.v. Burgerlijk Wetboek) aansprakelijk voor de gevolgen van verlies of onjuiste behandeling van de documenten/ zaken, die hem zijn overhandigd. De door hem verschuldigde schadevergoeding mag hoe dan ook die welke verschuldigd is in geval van verlies van de zaken, niet overschrijden.

  1. De overeenkomst

7.1 De overeenkomst komt tot stand:

  • zodra de opdrachtgever/ klant schriftelijk of elektronisch heeft laten weten de offerte van Officetrader te accepteren;
  • indien geen offerte is uitgebracht, op het moment dat de overeenkomst door beide partijen is ondertekend;
  • zodra de opdrachtgever daadwerkelijk verhuisgoederen aan Officetrader ter verhuizing ter beschikking stelt.
  • zodra de overeenkomst tot stand gekomen is verkrijgt Officetrader het (wettelijk) pandrecht op de verhuisgoederen.

7.2 Als de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, dan moet deze de hieruit voortvloeiende schade aan Officetrader vergoeden. Officetrader kan de verhuisovereenkomst opzeggen, als de opdrachtgever in het geheel niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Deze opzegging mag pas plaatsvinden, nadat de Officetrader de opdrachtgever schriftelijk een uiterste termijn heeft gesteld en de opdrachtgever bij afloop daarvan nog niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Als door het stellen van een termijn de exploitatie van zijn bedrijf op onevenredige wijze zou worden verstoord, kan Officetrader de overeenkomst ook opzeggen zonder een termijn te stellen. De op het voorgaande alinea gebaseerde opzegging moet schriftelijk worden meegedeeld en de overeenkomst eindigt op het ogenblik van ontvangst van die mededeling.

7.3 Als op verzoek van de opdrachtgever de verhuizing wordt uitgesteld of de verhuisovereenkomst op andere punten wordt gewijzigd, dan moet de opdrachtgever Officetrader schadeloosstellen voor alle noodzakelijke kosten en nadelen die voortvloeien uit het uitstel of de wijziging van de verhuisovereenkomst. De gewenste wijziging moet voor Officetrader uitvoerbaar zijn en mag de bedrijfsvoering bij Officetrader niet verstoren. Voor uitstel geldt dat een nieuwe verhuisdatum moet worden afgesproken. Als de (bedrijfs)verhuizing niet binnen deze termijn alsnog plaats vindt, dan wordt de overeenkomst als opgezegd beschouwd.

7.4 De opdrachtgever kan de verhuizing tot 7 dagen voor de afgesproken datum kosteloos annuleren. Bij annulering minder dan 7 dagen voor de verhuizing is de opdrachtgever 50% van het afgesproken bedrag verschuldigd. Wijzigingen in de verhuisdatum of andere afspraken dienen ten minste 5 dagen van tevoren te worden gemeld.

  1. Overmacht

8.1 In geval van overmacht is Officetrader gerechtigd de overeenkomst op te schorten of te ontbinden zonder dat hieruit enige verplichting tot schadevergoeding voortvloeit.

8.2 Onder overmacht wordt verstaan: omstandigheden buiten de wil en controle van Officetrader, zoals extreme weersomstandigheden, verkeersproblemen, overheidsmaatregelen, pandemieën, stakingen of storingen in energievoorzieningen. Ook geldt als overmacht de situatie dat de lift van opdrachtgever kapot is/ niet naar behoren functioneert. Dit is geheel voor rekening en risico van opdrachtgever.  

8.3 Indien sprake is van overmacht zal Officetrader de opdrachtgever zo snel mogelijk informeren over de situatie en de verwachte impact op de dienstverlening.

8.4 In geval van annulering door overmacht heeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, maar kunnen reeds betaalde bedragen voor niet-geleverde diensten worden gerestitueerd, tenzij anders overeengekomen.

  1. Privacy

9.1 Officetrader verwerkt persoonsgegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

9.2 Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst en niet gedeeld met derden zonder toestemming van de opdrachtgever.

  1. Geschillen

10.1 Op alle overeenkomsten en diensten van Officetrader is het Nederlands recht van toepassing.

10.2 Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet mogelijk is, worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

  1. Tijdelijke opslag van goederen

11.1 Officetrader slaat indien nodig en op uitdrukkelijk verzoek de te vervoeren goederen voor opdrachtgever tijdelijk op. Officetrader slaat alleen kantoormeubilair op voor opdrachtgever. Geen andere goederen.

11.2 Niets in de overeenkomst kan zo worden uitgelegd dat Officetrader een eigendomsrecht of enig ander zakelijk recht in dit kader verwerft. Opdrachtgever garandeert als enige de juridische en/of economische eigendom van de goederen te bezitten en volledige aansprakelijkheid te aanvaarden.

11.3  Officetrader erkent en aanvaardt volledig verantwoordelijk en aansprakelijk te zijn voor alle handelingen van personen die toegang hebben tot opslagruimte en het opslagcomplex en gebruik maken van toegangs-code/pas/tag.

11.4   Het risico verbonden aan de opslag van goederen in de opslagruimte wordt altijd en uitsluitend door de opdrachtgever gedragen. Officetrader is niet aansprakelijk voor enige schade aan goederen noch zal zij aansprakelijk zijn voor enige andere schade of economisch verlies van opdrachtgever.

11.5 Officetrader is tevens niet aansprakelijk voor de gevolgen van inspectie of controles van overheidswege in de opslagruimte terzake de goederen van opdrachtgever.

11.6 Officetrader is niet aansprakelijk voor eventuele stagnatie in de bereikbaarheid van de opslagruimte en/of opslagcomplex, weersomstandigheden, stagnatie in de voorziening van gas, water, elektriciteit, warmte, ventilatie of luchtbehandeling, storing van de installaties en apparatuur, in- en uitstroming van gassen of vloeistoffen, brand, ontploffing en andere voorvallen of tekortkomingen in de leveringen en diensten of schade ontstaan door het verlies of diefstal of beschadiging van zaken, vandalisme, vochtigheid, schimmelvorming, roest, blikseminslag en/of knaagdierschade.

Aanvullende Voorwaarden van Officetrader

  1. Extra Diensten

1.1 Montage en demontage van meubels worden alleen uitgevoerd indien dit vooraf is afgesproken.

1.2 Speciale goederen, zoals kluizen of zwaar meubilair, vereisen een aparte afspraak en toeslag.

1.3 Verwijdering van oude meubels of afval wordt alleen uitgevoerd indien schriftelijk overeengekomen.

  1. Toeslagen

2.1 Voor verhuizingen buiten reguliere werktijden (maandag t/m vrijdag, 07:00 – 16:00 uur) wordt een toeslag berekend.

2.2 Bij verhuizingen naar moeilijk bereikbare locaties kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

2.3 Toeslagen kunnen ook van toepassing zijn bij spoedopdrachten die binnen 48 uur worden aangevraagd.

  1. Garantievoorwaarden

3.1 Officetrader biedt geen garantie op diensten na voltooiing van de verhuizing, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

3.2 Eventuele klachten dienen binnen 7 dagen na voltooiing van de verhuizing schriftelijk te worden gemeld.

3.3 Schadeclaims worden alleen in behandeling genomen als deze binnen de gestelde termijn worden ingediend en voorzien zijn van voldoende bewijsmateriaal.

  1. Retourbeleid

4.1 Retournering van verhuisde goederen is niet mogelijk, tenzij het een fout betreft van Officetrader.

4.2 Indien retour wordt toegestaan, zijn de kosten voor transport en eventuele waardevermindering voor rekening van de opdrachtgever.

4.3 Officetrader behoudt zich het recht voor om retourverzoeken te weigeren bij onredelijke omstandigheden.

  1. Samenwerking met externe Partijen

5.1 Officetrader behoudt zich het recht voor om samen te werken met externe partijen voor transport, opslag of andere diensten.

5.2 Officetrader blijft verantwoordelijk voor de kwaliteit van de diensten, ongeacht de samenwerking met derden.

5.3 Externe partijen worden zorgvuldig geselecteerd om te voldoen aan de kwaliteitsnormen van Officetrader.

  1. Verpakking en Materialen

6.1 Officetrader biedt verpakkingsmaterialen tegen een meerprijs aan.

6.2 De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het retourneren van gehuurde materialen, zoals verhuisdozen, binnen 14 dagen.

6.3 Beschadigde of niet-geretourneerde materialen worden in rekening gebracht bij de opdrachtgever.

  1. Tijdschema’s en Vertragingen

7.1 Officetrader streeft ernaar alle verhuizingen binnen de afgesproken tijd uit te voeren.

7.2 Vertragingen veroorzaakt door externe factoren, zoals verkeersomstandigheden, worden zo snel mogelijk gecommuniceerd met de opdrachtgever.

7.3 Officetrader is niet aansprakelijk voor indirecte schade als gevolg van vertragingen.

  1. Veiligheid en Toegang

8.1 De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het waarborgen van veilige toegang tot het pand tijdens de verhuizing.

8.2 Indien de locatie niet veilig of toegankelijk is, behoudt Officetrader zich het recht voor om de verhuizing uit te stellen of extra kosten in rekening te brengen.

8.3 Alle aanwezige trappen, liften of doorgangen moeten vrij zijn van obstakels om de verhuizing soepel te laten verlopen.

Algemene Voorwaarden voor Uithuisdiensten

Algemeen

Begrippen

  • Opdrachtgever/ klant: de partij die de Officetrader de opdracht geeft voor de opkoop en het ophalen c.q. vervoer van kantoormeubilair.
  • Officetrader: degene die zich tegenover de opdrachtgever heeft verbonden de werkzaamheden uit te voeren.
  • Zaken: alle zaken die naar hun aard deel uitmaken van de inventaris van het bedrijf.
  • Prijs: de financiële vergoeding voor de werkzaamheden.
  1. Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en geleverde diensten van Officetrader met betrekking tot het opkopen van meubilair (uithuisdiensten).

1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien deze schriftelijk/ digitaal zijn overeengekomen.

  1. Offertes en Overeenkomsten

2.1 Alle offertes van Officetrader zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk (schriftelijk/ digitaal) anders vermeld.

2.2 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever de offerte schriftelijk/ digitaal accepteert.

2.3 Wijzigingen in de overeenkomst zijn alleen geldig als beide partijen hiermee schriftelijk/ digitaal instemmen.

2.4 In de offerte worden in ieder geval vermeld:

  • de te verrichten werkzaamheden;
  • de prijs van die werkzaamheden (inclusief BTW);
  • de wijze waarop de prijs wordt berekend;
  • het moment en de wijze van betaling;
  • voor zover bekend en indien mogelijk: de datum en het aanvangstijdstip van het ophalen van de goederen alsmede een globale aanduiding van de in redelijkheid te verwachten duur;
  • dat op de te verrichten werkzaamheden deze algemene voorwaarden van toepassing zijn. Een exemplaar daarvan wordt met de offerte meegezonden of aan de opdrachtgever op andere wijze (ter hand) verstrekt;
  • de offerte wordt voorzien van een dagtekening en is onherroepelijk gedurende vijf dagen na offertedatum.
  1. Verplichtingen van Officetrader

3.1 Officetrader zal het opkopen en ophalen van meubilair uitvoeren met de nodige zorg en professionaliteit.

3.2 Officetrader is verplicht om de klant tijdig te informeren over eventuele vertragingen of wijzigingen in de uitvoering.

3.3 Indien noodzakelijk, kan Officetrader derden inschakelen voor het uitvoeren van de uithuisdiensten.

3.4 Officetrader is voorts verplicht:

  • de opdrachtgever te informeren over de wijze waarop de zaken voor het vervoer moeten worden aangeboden.
  • de eventueel noodzakelijke emballagemateriaal ter beschikking te stellen.
  • redelijke zorg aan te wenden ten aanzien van de behandeling van de door hem ontvangen documenten en papieren, met dien verstande dat Officetrader niet gehouden is de nauwkeurigheid en de volledigheid van deze documenten en papieren te onderzoeken.
  • instructies te vragen aan de opdrachtgever, als om welke reden dan ook de uitvoering van de opdracht onmogelijk is of wordt. Als bedoelde instructies ontbreken alle maatregelen te nemen die hij als zorgvuldig bedrijf mag zien als in het belang van de opdrachtgever. De hieruit voortvloeiende meerkosten zijn voor rekening van degene aan wiens zijde de reden voor verhindering is opgekomen.
  • op verzoek en ten behoeve van de opdrachtgever een afzonderlijke verzekering af te sluiten, die de risico’s dekt, waarvoor Officetrader niet aansprakelijk is. De kosten van deze verzekering zijn voor rekening van de opdrachtgever.
  • de opdrachtgever te vrijwaren voor vorderingen van anderen dan contractpartijen (derden) die het gevolg zijn van het niet nakomen van zijn verplichtingen, die voortvloeien uit deze voorwaarden. Dit geldt niet als vorderingen van derden in alle redelijkheid niet toegerekend kunnen worden aan het niet nakomen door Officetrader van zijn verplichtingen.
  1. Verplichtingen van de opdrachtgever/ klant

4.1 De klant dient te zorgen dat de aangeboden meubels vrij van persoonlijke eigendommen en klaar voor transport zijn, tenzij anders overeengekomen.

4.2 De klant dient alle benodigde informatie, zoals locatiegegevens, toegangsinstructies en specificaties van het meubilair, tijdig te verstrekken.

4.3 De klant is verantwoordelijk voor het informeren van Officetrader over bijzonderheden met betrekking tot de aangeboden meubels, zoals schade of afwijkingen. Dit houdt ook in:

  • tijdig alle informatie en gegevens te verstrekken, waarvan hij weet of behoort te weten dat zij voor Officetrader van belang zijn. Officetrader heeft het recht om de juistheid van de verstrekte gegevens te onderzoeken.
  • Officetrader schriftelijk in te lichten over het gewicht van zeer zware zaken, zoals brandkasten en/of bijvoorbeeld machines.
  • ervoor te zorgen dat Officetrader tijdig in het bezit is van alle gegevens en documenten over de voorgenomen opdracht die van de opdrachtgever als gevolg van wettelijke voorschriften vereist zijn.
  • Officetrader te vrijwaren voor vorderingen van derden die het gevolg zijn van het niet nakomen van zijn/ haar verplichtingen uit deze voorwaarden.
  • ervoor te zorgen dat:
  • de op te halen zaken op de overeengekomen plaats en tijd aan Officetrader ter beschikking worden gesteld;
  • de Officetrader een efficiënte uitvoering van de opdracht mogelijk wordt gemaakt.
  • de bestemmingslocatie vóór aanvang van de opdracht toegankelijk is en de benodigde voorzieningen (zoals elektriciteit en liften) op zowel de vertrek- als de bestemmingslocatie beschikbaar zijn en bij de uitvoering van de opdracht kunnen worden gebruikt.
  • het op de bestemming achtergebleven emballagemateriaal van Officetrader binnen de in de overeenkomst bepaalde termijn Officetrader wordt teruggezonden.
  1. Betaling

5.1 Betaling dient te worden voldaan aan Officetrader binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.

5.2 De opdrachtgever is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingstermijn. Officetrader zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de opdrachtgever de gelegenheid binnen veertien dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, is Officetrader gerechtigd de wettelijke (handels-)rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de betalingsdatum en alle door hem in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke incassokosten. De hoogte van deze buitengerechtelijke incassokosten is onderworpen aan wettelijke grenzen.

  1. Aansprakelijkheid

6.1 Officetrader is alleen aansprakelijk voor schade die direct het gevolg is van opzet of grove nalatigheid.

6.2 Officetrader is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals winstderving of bedrijfsstagnatie of verlies van persoonlijke eigendommen.

6.3 De aansprakelijkheid van Officetrader is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat in het specifieke geval door de verzekeraar wordt uitgekeerd.

6.4 De opdrachtgever is, naast zijn wettelijke aansprakelijkheid op grond van de artikelen 6:170 en 6:171 BW, aansprakelijk voor de daden en nalatigheid van alle personen van wie hij zich voor de uitvoering van de opdracht bedient, voor zover deze handelen in de uitoefening van hun werkzaamheden.

  1. De overeenkomst

7.1 De overeenkomst komt tot stand:

  • zodra de klant schriftelijk of elektronisch heeft laten weten de offerte van Officetrader te accepteren;
  • indien geen offerte is uitgebracht, op het moment dat de overeenkomst door beide partijen is ondertekend;
  • zodra de opdrachtgever daadwerkelijk goederen aan Officetrader ter beschikking stelt.
  • zodra de overeenkomst tot stand gekomen is verkrijgt Officetrader het (wettelijk) pandrecht op de goederen.

7.2 Als de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, dan moet deze de hieruit voortvloeiende schade aan Officetrader vergoeden. Officetrader kan de overeenkomst opzeggen, als de opdrachtgever in het geheel niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Deze opzegging mag pas plaatsvinden, nadat de Officetrader de opdrachtgever schriftelijk een uiterste termijn heeft gesteld en de opdrachtgever bij afloop daarvan nog niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Als door het stellen van een termijn de exploitatie van zijn bedrijf op onevenredige wijze zou worden verstoord, kan Officetrader de overeenkomst ook opzeggen zonder een termijn te stellen. De op het voorgaande alinea gebaseerde opzegging moet schriftelijk worden meegedeeld en de overeenkomst eindigt op het ogenblik van ontvangst van die mededeling.

7.3 Als op verzoek van de opdrachtgever de opdracht wordt uitgesteld of de overeenkomst op andere punten wordt gewijzigd, dan moet de opdrachtgever Officetrader schadeloosstellen voor alle noodzakelijke kosten en nadelen die voortvloeien uit het uitstel of de wijziging van de overeenkomst. De gewenste wijziging moet voor Officetrader uitvoerbaar zijn en mag de bedrijfsvoering bij Officetrader niet verstoren. Voor uitstel geldt dat een nieuwe datum moet worden afgesproken. Als de opdracht niet binnen deze termijn alsnog plaats vindt, dan wordt de overeenkomst als opgezegd beschouwd.

7.4 De opdrachtgever kan de opdracht tot 5 dagen voor de afgesproken datum kosteloos annuleren. Bij annulering minder dan 5 dagen voor de afspraak kan Officetrader administratiekosten in rekening brengen. Wijzigingen in de afspraken dienen tijdig te worden gemeld en zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid.

  1. Overmacht

8.1 In geval van overmacht is Officetrader gerechtigd de overeenkomst op te schorten of te ontbinden zonder dat hieruit enige verplichting tot schadevergoeding voortvloeit.

8.2 Onder overmacht wordt verstaan: omstandigheden buiten de wil en controle van Officetrader, zoals extreme weersomstandigheden, verkeersproblemen, overheidsmaatregelen, pandemieën, stakingen of storingen in energievoorzieningen. Ook geldt als overmacht de situatie dat de lift van opdrachtgever kapot is/ niet naar behoren functioneert. Dit is geheel voor rekening en risico van opdrachtgever.  

8.3 Indien sprake is van overmacht zal Officetrader de opdrachtgever zo snel mogelijk informeren over de situatie en de verwachte impact op de dienstverlening.

8.4 In geval van annulering door overmacht heeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, maar kunnen reeds betaalde bedragen voor niet-geleverde diensten worden gerestitueerd, tenzij anders overeengekomen.

  1. Privacy

9.1 Officetrader verwerkt persoonsgegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

9.2 Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst en niet gedeeld met derden zonder toestemming van de klant.

  1. Geschillen

10.1 Op alle overeenkomsten en diensten van Officetrader is het Nederlands recht van toepassing.

10.2 Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet mogelijk is, worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

Aanvullende Voorwaarden van Officetrader

  1. Waardebepaling en Overname

1.1 De waardebepaling van het meubilair wordt vastgesteld op basis van een inspectie door Officetrader.

1.2 Officetrader behoudt zich het recht voor om meubels te weigeren als deze niet voldoen aan de afgesproken staat of specificaties.

  1. Transport

2.1 De transportkosten zijn inbegrepen in de offerte, tenzij anders overeengekomen.

2.2 Bij onverwachte omstandigheden, zoals moeilijk bereikbare locaties, kan Officetrader extra kosten in rekening brengen.

  1. Duurzaamheid

3.1 Officetrader streeft ernaar het opgekochte meubilair duurzaam te verwerken door hergebruik, reparatie of recycling.

3.2 Klanten worden gestimuleerd om meubels in een zo goed mogelijke staat aan te bieden om verspilling te voorkomen.

  1. Schade en Verlies

4.1 Schades aan eigendommen van de klant als gevolg van de uithuisdiensten dienen direct gemeld te worden, bij voorkeur binnen 48 uur na ontdekking.

4.2 De klant dient een schriftelijke melding te maken waarin details van de schade worden opgenomen, zoals foto’s en een beschrijving van de omstandigheden.

4.3 Officetrader behoudt het recht om de schade te laten onderzoeken voordat een eventuele vergoeding wordt bepaald.

4.4 Indien de melding niet binnen de gestelde termijn wordt gedaan, behoudt Officetrader zich het recht voor om de schadeclaim af te wijzen.

  1. Garantievoorwaarden

5.1 Officetrader biedt geen garantie op meubels die door hen worden overgenomen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

5.2 Eventuele garanties op specifieke items worden schriftelijk bevestigd en zijn beperkt tot een overeengekomen periode.

  1. Retourbeleid

6.1 Retournering van opgekochte meubels is niet mogelijk, tenzij anders overeengekomen.

6.2 Indien retournering wordt toegestaan, zijn de transportkosten en eventuele waardevermindering voor rekening van de klant.

  1. Samenwerking met Externe Partijen

7.1 Officetrader behoudt zich het recht voor om samen te werken met externe partijen voor transport, opslag of recycling.

7.2 Officetrader blijft verantwoordelijk voor de kwaliteit van de diensten, ongeacht de samenwerking met derden.

Belangrijke Voorwaarden bij Opkoop en Verhuizing van Kantoormeubilair

Om onze samenwerking soepel te laten verlopen, hebben we hieronder de belangrijkste voorwaarden op een rij gezet. Deze samenvatting geldt voor zowel onze uithuisdiensten (opkoop en afvoer van meubilair) als onze verhuisdiensten (interne en externe bedrijfsverhuizingen).

Offertes & Afspraken:

  • Offertes zijn 5 dagen geldig (mits anders afgesproken) en bevatten o.a. een omschrijving van de werkzaamheden, kosten, betalingswijze en planning.
  • De opdracht is pas bindend na schriftelijke of digitale bevestiging.
  • Wijzigingen of annuleringen dienen tijdig te worden gemeld. Tot 5 dagen vooraf kun je kosteloos annuleren.

Uitvoering door Officetrader:

  • Wij voeren de werkzaamheden professioneel en zorgvuldig uit.
  • Officetrader kan, indien nodig, externe partijen inschakelen.
  • Verpakkingsmateriaal en demontage kunnen op aanvraag worden verzorgd.
  • Eventuele vertragingen of wijzigingen worden tijdig met je gecommuniceerd.

Wat we van jou verwachten:

  • Zorg dat meubels leeg, bereikbaar en klaar zijn voor transport.
  • Geef tijdig relevante informatie door (zoals zware objecten, toegang tot liften, locatiegegevens).
  • Zorg dat zowel vertrek- als bestemmingslocatie toegankelijk en veilig zijn.
  • Verzekering voor bijzondere risico’s is bij verhuizingen verplicht.

Betaling:

  • Betalingstermijn: 8 dagen na factuurdatum. Bij betaling en bij vergoeding.
  • Bij te late betaling kunnen rente en incassokosten in rekening worden gebracht.

Aansprakelijkheid & Schade:

  • Wij zijn alleen aansprakelijk bij opzet of grove nalatigheid.
  • Schade door overmacht, onveilige locaties of ondeugdelijke verpakking door klant valt buiten onze aansprakelijkheid.
  • Schade of klachten graag zo snel mogelijk melden, uiterlijk binnen 48 uur

Extra diensten & toeslagen:

  • Buiten reguliere werktijden, spoedverzoeken en moeilijk bereikbare locaties kunnen extra kosten met zich meebrengen.
  • Montage, afvalverwijdering en tijdelijke opslag zijn optioneel en alleen op afspraak beschikbaar.

Duurzaamheid:

  • Bij opkoop streven we naar hergebruik of recycling van meubels om verspilling te voorkomen.

Vraag een product aan

Laat ons via dit formulier weten welk product je aan wil vragen.

Vraag een product aan

Of heb je liever een ander product? Bezoek Albeka.nl voor alle producten. Je hebt keuze uit meer dan 10.000 tweedehands en nieuwe meubels zodat jij je kantoorruimte helemaal naar wens kan inrichten!

AHREND 320 - Refurbished vergaderstoel

punten
0

Deze mooie Ahrend 320 vergaderstoel is helemaal gerefurbished. Dat kan je zien doordat het onderstel opnieuw gespoten is en de stoffering opnieuw is gedaan. Voor allebei de onderdelen kan je zelf de kleur uitzoeken! Zo match je fijnloos je ‘nieuwe’ vergaderstoel met je vergaderruimte. 

AHREND 220 - Refurbished bureaustoel

punten
0

De Ahrend 220 is een mooie refurbishde bureaustoel met 2D-armleggers en chroom gekleurd onderstel. Wat deze bureaustoel zo speciaal maakt is dat jij de kleur voor de stoffering kan uitkiezen! Zo match je je ‘nieuwe’ stoel perfect aan je interieur. Verder heeft deze stoel de NEN 1335 normering. Dat betekent dat hij voor lange als kleine mensen is. Zo valt niemand buiten de boot met deze mooie refurbished bureaustoel.

ANDY & BENDY - Upcycled hanglamp

punten
0

Deze mooie lamp heeft een verleden als onderdeel van een lasmachine, waarbij de spoel oorspronkelijk was omwikkeld met lasdraad. In plaats van de spoel weg te gooien nadat het lasdraad is opgebruikt, krijgt het nu een prachtige tweede kans als verlichtingsobject. De SPOOL is ook verkrijgbaar in koper, wit, en wit/koper.

SPOOL - Upcycled hang- en tafellamp

punten
0

Deze mooie lamp heeft een verleden als onderdeel van een lasmachine, waarbij de spoel oorspronkelijk was omwikkeld met lasdraad. In plaats van de spoel weg te gooien nadat het lasdraad is opgebruikt, krijgt het nu een prachtige tweede kans als verlichtingsobject. De SPOOL is ook verkrijgbaar in koper, wit, en wit/koper.

AHREND - Repurposed tafeltennistafel

punten
0

ECON - Repurposed bureauwand

punten
0

De ECON is ontworpen en geproduceerd helemaal in eigen land. Én is 100% gereyclebaar! Hij is gemaakt van tweede leven bureaubladen en de akoestische vulling is op basis van gerecyclede textielvezels. De stoffering, die beschikbaar is in het lichtgrijs, antraciet en zwart, is van recyclede PET-flessen. Zo wordt duurzaamheid en modern design samen gebracht in één product.

AHREND - Refurbished tafel

punten
0

De Sena wordt gemaakt van de oude, afgekeurde werkbladen die bij ons binnenkomen. Onze partner creëert een prachtige plantenbak die voor meer dan 90% gemaakt is van gerecyclede materialen en helemaal met de hand wordt gemaakt in Nederland. 

SENA - Repurposed plantenbak

punten
0

De Sena wordt gemaakt van de oude, afgekeurde werkbladen die bij ons binnenkomen. Onze partner creëert een prachtige plantenbak die voor meer dan 90% gemaakt is van gerecyclede materialen en helemaal met de hand wordt gemaakt in Nederland. h

AHREND - Repurposed tafeltennistafel

punten
0

Kom je tijdens een meeting ergens niet uit? Daag dan je collega uit om te tafeltennissen! De oerdegelijke Ahrend tafel wordt geleverd met een tafeltennisnetje waardoor het mogelijk is om hem als tafeltennistafel te gebruiken. Het tafelblad is helemaal glad en werkt daarom net zo goed als elke andere tafeltennistafel.

Het Repurposed Ahrend Mehes onderstel wordt uitgerust met een blad in een prachtige blauwe kleur. Zo krijg je een prachtige repurposed en daarom een duurzame oplossing.

De tafeltennistafel wordt geleverd met een netje maar zonder batjes en balletjes.

Vraag verhuisspullen aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een montageklus aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een meubeltransport aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een bedrijfsverhuizing aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Vraag een bedrijfsontruiming aan

Om een goed beeld te krijgen van het project vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. We nemen dan snel contact met je op!

Nieuw voetkruis

Een nieuw voetkruis onder een bureaustoel waarvan die niet meer in orde is? Dat is voor ons geen probleem. We voegen heel simpel een nieuw voetkruis toe aan de stoel om hem zo weer werkend te krijgen. Dit doen we om zo min mogelijk weg te gooien en de levensduur van stoelen te verlengen!

Wrappen

Wrapping is een uitstekende oplossing voor meubelstukken met een slechte verflaag of met simpelweg een verouderde uitstraling. Door een ouderwets tafelblad te voorzien van een frisse wrap, kan dit een wereld van verschil maken. Bovendien biedt een goede wrap ook uitstekende bescherming waardoor intensief en langdurig gebruik geen probleem is.

Verven

Er is niets leukers dan mooie meubels nóg mooier maken. Door middel van verven kunnen we meubels die nog helemaal goed werken, ook cosmetisch een upgrade geven. Een goede coating is een prachtige oplossing voor een ouderwetse kleur of een verweerde verflaag.

Opnieuw stofferen

Een veelvoorkomend probleem van stoelen die bij ons binnenkomen is de versleten stoffering. Dit betekent in ieder geval dat de vorige eigenaar de stoel erg lekker vond zitten! Wij voorzien de stoel weer van een slijtvaste bekleding (evt. in gewenste kleur) en er staat weer een prachtige stoel waar weer jaren op gewerkt kan worden.

Polijsten

Verchroomde en glimmende onderdelen op een meubelstuk hebben de neiging om na een tijdje doffer te worden. Gelukkig kunnen we er met onze expertise voor zorgen dat het meubelstuk binnen enkele momenten weer helemaal blinkt!

Stelvoetjes vervangen

Goede stelvoetjes zijn onmisbaar onder kasten, tafels en bureaus. Met een stelvoetje voorkom je dat de boel wiebelt. Als we een meubelstuk binnenkrijgen en het stelvoetje is stuk, dan vervangen we deze door een nieuwe of gebruikte uit onze uitgebreide voorraad.

Poedercoaten

Met een spuitpistool wordt een elektrostatisch geladen poeder op het te coaten, metalen oppervlak gespoten. Na het aanbrengen wordt het object verhit, waardoor het poeder smelt en een duurzame coating vormt. Het resultaat is een glanzende, kras- en corrosiebestendige afwerking waardoor het product weer een nieuwe uitstraling heeft.

Nieuw onderstel

Als het onderstel van een bureau of tafel niet in orde is, kunnen we ervoor kiezen deze (gedeeltelijk) te vervangen. We hebben een ruime voorraad met heel veel verschillende onderdelen om een onderstel weer compleet en werkend te krijgen. Als we dit hebben gedaan staat er weer een bureau of tafel dat weer 100% werkt. Daar worden we blij van!

Nieuw blad

Bureaus waarvan de kwaliteit nog fantastisch is, maar wat blijkt, het blad is niet meer goed. Dat is jammer maar daar weten we wel raad mee. We voorzien het onderstel van een nieuw blad en er staat weer een prachtig product. De oude bladen verzamelen we en worden op een andere manier hergebruikt of gerecycled. We gooien zo min mogelijk weg!

Smeren

Sommige meubels kraken, piepen en lopen aan. Weg ermee! Nou mooi niet; wij gaan er door middel van siliconenspray voor zorgen dat het meubelstuk weer helemaal gesmeerd loopt. Of het nu gaat over een bureaustoel die niet lekker meer rolt, een tafel die piept of een roldeurkast waarvan de deur niet meer lekker sluit: Wij fixen het!

Controleren

We krijgen vaak tweedehands meubilair binnen waar in principe niets mee hoeft te gebeuren omdat het er piekfijn uitziet. Toch vinden we het nodig om alles goed te checken voordat het de verkoop in gaat. Dit doen we door elk binnenkomend meubelstuk te controleren op kwaliteit, functionaliteit en uitstraling.

Nieuwe gasveer

Dat is pech; gasveer lek! Gelukkig kunnen we deze bij Officetrader makkelijk vervangen. Is alleen de gasveer lek? Dan vervangen we ook alleen de gasveer. We zorgen er daarnaast voor dat het originele mechanisme intact blijft en dat het bestaande voetkruis gewoon weer gebruikt kan worden. Nu kan de stoel weer netjes omhoog en omlaag.

Foam vervangen

Een goede stoel laat graag op zich zitten. Na jaren zitten, echter, wordt het foam in het zitvlak en/of de rugleuning vaak aangetast. Voor ons is dit geen reden om de stoel gelijk af te schrijven. Integendeel; we verwijderen de stoffering (die dan vaak ook al versleten is) van de stoel en lokaliseren de plekken waar het foam is beschadigd. Op die plekken verwijderen we het foam en voegen nieuwe toe. Vervolgens stofferen we de stoel opnieuw met een slijtvaste stoffering en staat er weer een nieuw product.

Bureaustoel wielen vervangen

Het kan zo zijn dat de wielen van binnengekomen bureaustoelen niet meer lekker rollen, of dat er zelfs een paar missen. Als we dit niet met siliconenspray gefixed krijgen, verdient de stoel nieuwe wielen. Zo kan de bureaustoel weer jaren rollen. Bureaustoel blij, wij blij! 🙂

Armsteun vervangen

Als de armsteun van een stoel defect, versleten of afgebroken is dan vervangen we deze zodat de stoel er weer jaren tegenaan kan. De meeste armsteunen komen uit onze voorraad met tweedehands onderdelen. Deze voorraad leggen we aan door onbruikbare meubelen te ontmantelen en de overgebleven onderdelen te verzamelen. Op deze manier hoeven we zo min mogelijk weg te gooien en worden de onderdelen gebruikt om de levensduur van andere meubels te verlengen.

Neem contact op

Samen circulair ondernemen? Laat ons weten wat we voor jou kunnen betekenen.

Vraag een refurbishing aan

Vraag volledig vrijblijvend een refurbishing aan. Leg ook uit wat je precies zoekt. Heb je bijvoorbeeld eigen meubilair dat je wil laten refurbishen of zoek je compleet refurbished kantoormeubilair?

Vraag een waardebepaling aan

Om een goed beeld te krijgen van het meubilair vragen we je om onderstaande gegevens voor ons in te vullen. Vergeet niet je foto’s toe te voegen!

Armsteun vervangen

Uitgebreide tekst over armsteun vervangen en waarom dit heel belangrijk is om te doen. Placeholder met voorbeelden en extra kennis om extra duurzaam over te komen. Uitgebreide tekst over armsteun vervangen en waarom dit heel belangrijk is om te doen. Placeholder met voorbeelden en extra kennis om extra duurzaam over te komen.

Uitgebreide tekst over armsteun vervangen en waarom dit heel belangrijk is om te doen. Placeholder met voorbeelden en extra kennis om extra duurzaam over te komen.